Snipor samt en tom fyrakilos.

Återigen var det ett tag sen jag skrev här men jag hoppas det blir bättre på den fronten när jag flyttar till Blekinge.
Skickade förresten in papper dit, till CSN och till A-kassan idag.

Har varit ute några gånger och det har, återigen inte gett något vidare resultat..
Ett gäng snipor samt en tom fyrakilsgädda har det bivit, den hade förresten en annan gädda i svalget på kanske runt 7 hg.
Stjärten hängde ut 1,5 dm från käften på den "stora".
Det luktade surt om den lilla gäddan så förmodligen hade den fastnat i gälarna på den största.
Jag lyckades såklart tappa i gäddan med gäddan i käften efter jag försökte ta ut den lilla, hoppas den fick ut den själv iallafall!

Jag och Micke har varit på gryten och flötestrollat med våra döda braxar också, utan reslutat.
Micke tappade en i mothugget bara, det var allt.
Efter flötestrollingen testade vi vanlig trolling, det också utan resultat.
Då körde vi jerkbait över grunden samt efter en kant, också utan resultat.
Fan vad frustrerande det kan vara med fiske!
Men när vi kom ner till grytagården så fick vi ett gäng snipor, 4st tror jag det var.
1 snipa fick jag vid ett annat ställe.
Så vi klarade namnen iallfall.. Tur det, även fast det bara var snipor!

Igår var Kenny och jag på Lill-Öjungen och jerkade vid några syren, utan resultat så istället drog vi på en varsin wobbler och trollade.
2 gäddor samt en tappad blev det för mig, ingen storlek på dem dock.
Kenny fick inget alls.
Tråkigt!

Nej, jag känner att någonting drastiskt måste ske för att lyckas kroka någon lite finare gädda nu i sommartider så det får nog bli mer jiggfiske med ögonlösa bulldawgkopior hädanefter, samt trolling med betesfisk/djupgående wobblers, för gäddorna står ju därnere och lurar, det gäller "bara" att få dem att hugga.

Skam den som ger sig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0