Fisketävling!

För andra året i rad annordnade jag en fisketävligen på sjön Ullungen som ligger mitt i byn.
ifjol vann Henrik Olsson och Henrik Törnberg mycket rättvist då dem tog en gris på 11,8 kg samt många andra gäddor.
Klut och Kenneth kom tvåa, dem fick många men små gäddor.
Jag och Micke kom trea, Micke fick en på 11,4 kg och jag fick en på 80 cm som jag aldrig vägde.
sen var det tre lag till som inte fick något.
succéfiske med andra ord! kanonfiske på bara en fyratimmare tur!
Nåja..
 Årets deltagare bestod av enbart mig, Micke Persson, Henrik Olsson och Henrik Törnberg eftersom klut hade dubbelbokat sig och drog iväg på sin farmors 90årskalas istället samt att Kenneth ej heller kunde komma.
Kenny hade Kick Off i fotbollen och Martin skulle äta middag med sina svärföräldrar.
Nog om det.
Micke hämtade mig strax före sju imorse och så begav vi oss till Ullungen, Henke och Henke var redan där.
Jag gav dem deras måttbräda och så började tävlingen!
Direkt på morgonen var det ganska vindstilla, lite krus på vissa ställen bara men det började blåsa upp lite senare på dagen, Nordliga och kalla vindar var det, Micke frös som ett luder utan jacka.
Dagens första gädda fick jag och den vägde 4,2 kilo och var 90 cm lång.



Den tog på en Buster Jerk (Hot Pike).

Vi flyttade båten och ankrade upp lite längre upp och det stod inte på förrän jag fick en till gädda.
Den här gäddan kändes lite tyngre och vilka härliga tunga knyck och fina rusningar den stod för!
8,4 kilo stannade vågen på och måttbrädan mätte 110 cm. Nytt personbästa för mig, Skönt!







Vi tappade någon gädda vid några ankringar samt att jag får en snipa, Micke började vid den tidpunkten att mutt(r)a som Lasse Kongo och började komma med den ena bortförklaringen efter den andra samt att han bytte beten lika ofta som vågorna slår emot båten (nåja..).
Det hela slutade ändå lyckligt för micke då han lyckas kroka en gädda på 8,2 kilo som han fått på ett egetsnidat bete. Skam den som ger sig..
Även det en stridbar fisk,Härligt!











En härligt lyckad tävling igen! Ullungen är en riktigt intressant sjö och håller måttet!
Alla gäddor fick självklart återfå friheten igen.
Henke och Henke fick 5 snipor men tappade även någon som kändes tyngre så  hade dem haft lite bättre flyt hade kanske vi inte vunnit idag iochmed den ändrade regeln som säger att det bara är den längst gäddan som räknas istället för den sammanlagda längden.

En helt klart lyckad tävling igen, och jag antar att Kenneth och Klut är jäkligt sugna på hösttävligen... :).
Tack för mig! /Bulan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0