Ullungen Igen!

Idag vaknade jag strax före åtta och kollade ut. Kanonväder, fan vad skönt!
Gjorde mig iordning rätt snabbt och gick ut och gick upp till toppstugan på slalombacken.
På vägen hem fick jag ett mms av Henke Törnberg, det var en gädda på 113 cm och texten löd: "Synd inte tävlingen var idag." Haha! :) 
Drygt sju kilo vägde gäddan, en besvikelse. Den gäddan, fast fullt med mat i magen hade man gärna dragit..!
hursomhelst, Grattis Henke!
Fiskesuget hoppade igång likt ett morgonstånd och jag ringde upp henke en snabbis över lite info och snabbt därefter ringde jag Micke och hörde om vi skulle fiska.
Jag lyckades lura ut han från lägenheten trots att han var på tranan igår och rockade röv.
Skönt! väl på plats i Ullungen testade vi samma ställe som vi var på igår men utan framgång, och efter Mickes begäran gled vi även in över riktigt snipvatten där jag  lyckades kroka en. Micke drog något halvtaskigt gubbskämt om snipor och så begav vi oss ut på djupare vatten.
Helt rätt tänkt!
Vi hittade betesfisk på ca 7 meters djup och vi kastade med ögonlösa bulldawgkopior men utan framgång. Vi beslöt oss för att åka på lite grundare vatten och ankra upp så vi kunde kasta med våra jerks över en kant och det stod inte på förrän jag fick ett härligt hugg.
Gäddan stod och borrade lite grand och jag kände att det var lite tyngre knyckar så förväntningarna kom upp lite grand.
Efter en skaplig kamp och en riktigt fin rusning så visade sig gäddan i vattnet.





Efter ett säkert gälgrepp av Micke så kommer skönheten upp, vi lägger den i påsen och vågen visar 8,4 kg.







Efter några kort så ska den själklart tillbaka!



Här går skönheten tillbaka..



Det här är den helg som gett mig det bästa fisket resultatmässigt och Micke har varit till stor hjälp!
Så han har jag att tacka mycket för! Synd att han är så förbannat tjock och otrevlig bara. Haha!.
Nu blir det arbetsvecka igen men till helgen, då jävlar skall 10 kilosgränsen spräckas!

Tack för mig/ Bulan

Kommentarer
Postat av: Bror din

Smågäddor....

2009-05-18 @ 01:08:34
Postat av: Bulan

Avundsjukan lyser igenom.

Jaga dina jävla älgar du, och försök att släppa tillbaka dem... ;)

2009-05-18 @ 08:45:10
Postat av: Challe

Ha ha catch and release älgjakt vore en ny trend för stockholmarna det :=)

2009-05-22 @ 21:55:06
Postat av: Bulan

Det ska vara med bedövningspil isåfall då! :)

2009-06-07 @ 04:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0