Välkommen till min nya blogg!

Tanken är att jag ska skriva lite om fiske och grejer som rör det ämnet.
Har, för ett tag sen fått reda på att jag kommit in på en folkhögskola nere i Blekinge, Bräkne-Hoby närmare bestämt.
Ska plugga fiskevård ett år, spännande!
Förhoppningsvis leder det till nya ställen..
Mer om det sen!

Är just hemkommen (nåja, igår faktiskt..) från en fiskeresa till Åland med Martin "Mall" Malmgren.
Var där och fiskade i fyra dagar, 11 snipor fick vi sammanlagt, prickade på dem i leken =S.
fast efter två dagars fiske lossnade det litegrand och jag gissar att fisket kommer vara bra hädanefter? Det kanske inte sista gången man åker dit heller..?

Det känns ändå som att färjan över och tillbaka från Åland är något man kommer komma ihåg ganska länge, finska pensionärer som sjunger Kareoke och dansar.. allt på finska såklart!
lägg därtill jättelite sömn (mall sov inget från söndagmorgon-måndagkväll, var vaken drygt 36 timmar alltså) så det var ganska roliga och tragiska händelser!
tänker närmast just på kareoken samt  "Enhörningen" (en kille i drygt 20 årsåldern som var med pensionärsgänget och verkade vara riktigt intresserad av det alla pensionärer höll på med.. Lägg därtill att han hade en liten hästsvans samt en "spik" som stod rakt upp ovanför pannan. Har en kortfilm på han som jag ska lägga upp samt en fin sång av en finska som sjunger kareoke.. Succe´!.
Vi fick tillochmed vara med om när två ryska fiskare välte en båt i 11 gradigt vatten där dem inte nådde till så deras andra kompisar fick bogsera dem in till land, vi fick plocka upp lite grejer efter dom.
Det var lite sännande också..! "Russian Fishermen" var deras kommentar.
haha.

Hur som helst så var det en bra resa, om man bortser från fisket och det var jäkligt fina stugor och enkelt och smidigt att komma ner och hem ifrån båten, inga krångligheter alls. varken när det gäller personal (Bulgur) och lämna nycklar, skriva på papper hit och dit. inget sånt alltså!
Är någon sugen på Ålandsfiske så rekommenderar jag varmt Bomans Stugor!


Kommentarer
Postat av: Jaffa

Kul och trevligt skriven blogg du har , hoppas du fortsätter skriva så här , så ska då jag fortsätta att läsa den :D

2009-06-07 @ 10:00:16
Postat av: Bulan

Tackar!

2009-06-28 @ 22:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0